Dotazy a Odpovědi

Dotaz: 

"Po rozebrání motoru za účelem výměny pístu jsem zjistil, že válec je sice nepoškozený, ale po celé ploše má malé dírky. Motocykl je Kawasaki 125 r. výroby 1998 a nikasil ny podle bývalého majitele dělaný někde ve Strakonicích. Můžete mi sdělit co to je a jestli to není nějaké poškození nebo špatný nikasil?"

Odpověď:

Při pokovování opravovaných válců, ať jednou či vícekrát, vzhledem k vysokému přepětí vodíku (0,56), se na katodě vylučuje malé množství vodíku, který způsobuje vznik drobných puchýřků (tak zvaný pitting), u nových válců z prvovýroby nepostřehnutelných.

Při broušení jsou vrcholky těchto puchýřků strženy a tato porezita je více či méně viditelná. Aby se vodíkování omezilo co nejvíce, přidávají se do lázně oxidovadla, obvykle v poměru 1:2000. Také chloridy a dusičnany zmenšují možnost vzniku pittingu. Ve Vašem případě mohlo být v lázni méně oxidovadla a nebo vyšší nanášecí proud, který měl za výsledek sice o trochu rychlejší pokovení válce, ale také zvýšil vylučování vodíku.

Nejedná se však ani o snížení kvality, ani o závadu, která by zkracovala životnost nikasilu. V případě motoválce pouze zůstává v těchto pórech olej který napomáhá mazání pracovní plochy. Můžete tady být zcela bez obav.

 

Napište nám:

* Vaše jméno a příjmení
* Email pro odpověď
* Telefon
* Váš vzkaz